God natt

Ännu en dag tillbringad i sängen, i badkaret, i soffan, i bilen ( inte att rekommendera på gropiga vägar för gravida med sammandragningar), i soffan och nu snart åter i sängen. Liggandes, halvsittandes, på rygg, på sidan, på rygg igen. Tittandes på tv, läsande av bok, tittandes på mobilen, stirrandes in i väggen.
Nej, sängläge och strikt vila är inte kul men jag gör allt för den lilla vildingen i magen som sparkar som bara den. Bara jag visste att han tänkte stanna kvar där i 18 veckor till så stannar jag gladeligen kvar i sängen, eller jag stannar självklart kvar även ovetandes men det hade ju känns något enklare på det första viset.
Ingen bricanyl idag. Sammandragningarna har hållit sig på ca 10-20 minutersintervall och gjort kanske en femma ont i skala ett till tio. Igår var det 5 minutersintervall så en liten förbättring. Vet inte om jag borde tagit en tablett ändå, de är ju fortfarande galet regelbundna, men det är svårt att veta. Läkarens råd var rätt otydligt, ta när du behöver... Jo, men när då?? Fortsätter det så här imorn tar jag tablett då.
Nej, nu väntar sängen, eller slutet på james Bond, inte så stor skillnad egentligen, halvligggandes med handen på magen, hoppandes på att allt blir bra tillslut.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0