Sjukskriven

Har just varit på spec mvc och träffat en jättebra läkare. Hon lyssnade verkligen och tog mig på allvar. Allt ser fortfarande bra ut men pga ökad risk för att föda för tidigt blev jag sjukskriven fram till och med bf. Ska fortsätta att vila och gå på regelbundna kontroller.

Känns både jobbigt och skönt att bli heltidssjukskriven. Skönt för att slippa stressa för det också, jobbigt för att det är så sjukt tråkigt att gå hemma hela dagarna.. Tips på saker att göra tas tacksamt emot:)

Går in i vecka 23 idag, en ny liten milstolpe i vårt liv! Ska försöka att inte oroa mig så mycket, även det påverkar ju barnet och adrenalinet som skapas iom stress skapar sammandragningar. Så lugn och ro och snälla tankar är det som gäller från och med nu, trots alla orosspöken som sitter på ena axeln och skriker om katastrof.

Nu ska vi iväg och storhandla, jag pekar, A bär. Får försöka vänja mig med att inte göra allt själv!



Kommentarer
Madeleines.se - FotogladGravidMamma

Precis samma här, så jobbigt att behöva gå tillbaka till vardagsrutiner igen efter sköna vecka tillsammans med sin kära, och sin dotter för mig då :) Men samtidigt lite skönt med rutiner också, bara man kommer in i dom, men ja, lite mer ledighet hade inte skadat :D

Och jaaa, börja kika du också, så mysigt <3

2013-01-02 @ 21:20:20
URL: http://madeleines.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0