Söndag

Har sovit hos svärmor i natt. A är uppe i fjällen och åker ett lopp och jag är inte så sugen på att sova ensam just nu. Så vi hade en skön kväll med lite fisk, skaldjur och feelgood film här igår. Hon bor bara några minuter från där vi bor så det är himla smidigt.

Vad jag ska hitta på idag återstår att se. Blir så sjukt rastlös av att inte få röra mig. Bara tanken på en långpromenad eller en löptur gör mig så galet sugen. Det är svårt att ändra livsstil så här plötsligt även fast jag vet att det inte är för evigt och att jag gör det för den bästa saken i världen. Jag behöver bara hitta något substitut just nu som kan få mig att känna lugn och tillfredsställelse. Har bara ingen som helst aning om vad det skulle kunna vara. Skulle även behöva något som distraherar mig från att ständigt gå och känns efter. Sd kommer ju jämt, oberoende om jag tänker på dem eller inte så det vore ju grymt skönt att slippa känna hela tiden. Jag tror dock att läkarens ord sitter rätt hårt, kommer de med fem minuters mellanrum fler än fem gånger i rad måste vi åka till förlossningen och kolla upp det. Och jag är så rädd att missa det. Så ist sitter jag och klockar dem, mer eller mindre medvetet, nästan jämt. Då är det svårt att koncentrera sig på annat,.

Ska försöka ta mig ner till lite affärer idag iaf, även fast att jag gått upp extremt lite hittills, börjar alla byxor bli svåra att knäppa. Så vore grymt med lite nya mammabyxor!

Hoppas ni får en härlig trettondagsdag idag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0